lördag 22 december 2018

Julkortis 22: Bara ha roligt


Titel och författare: Bara ha roligt av Maria Maunsbach

Varför läste jag den? Hade hört någon som liknade den vid Ragga som du shoppar av Lin Jansson som jag gillade väldigt mycket.

Vad handlar den om? Om Lydia och Johannes och deras hopplösa förhållande och totala oförmåga att nå fram till varandra. Enligt förlagstexten också "om den moderna kärlekens spelregler" 

Vad tyckte jag? Nja, jag vet inte jag. Jag begriper mig inte alls på Lydia som försöker och försöker övertala sig själv att Johannes kanske inte är så tokigt trots allt, men i själva verket är han ju en självcentrerad knöl från början till slut. Jag blir mest beklämd av att hon kompromissar sig själv hela tiden bara för att få vara i en tvåsamhet. Och tyvärr har den väldigt få likheter med Ragga som du shoppar förutom att huvudpersonerna är unga tjejer i dejtingsvängen.

Ett inlägg i serien #julkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Bara ha roligt
Författare: Maria Maunsbach
Förlag: Brombergs (2018)
ISBN: 9789173379274
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar