måndag 24 december 2018

Julkortis 24: Plåtmannen


Titel och författare: Plåtmannen av Sarah Winman

Varför läste jag den? För att konferera om den på Kulturkollo

Vad handlar den om? Om Ellis som tänkte tillbaka på sitt liv. Speciellt tänker han på  Michael, den bästa vännen han gjorde allt med, men som han nu tappat kontakt med. Genom återblickar får läsaren redan på vad om har hänt under de år som gått sedan männen tappade kontakten och tills dess att de ses igen.

Vad tyckte jag? En riktigt bra bok! Jag blir snabbt engagerad i karaktärerna trots att de egentligen är ganska flyktigt beskrivna Gripande och vemodigt. Läs gärna mer om vad jag och mina Kulturkollo-kollegor tyckte.

Ett inlägg i serien #julkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Plåtmannen
Författare: Sarah Winman
Förlag: Louise Bäckelin förlag (2018)
ISBN: 9789188447838
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar