söndag 9 december 2018

Julkortis 9: Behind her eyes


Titel och författare: Behind her eyes av Sarah Pinborough

Varför läste jag den? Jag fick den på Harper Collins Big Book Bonanza på Bokmässan -17 och behövde en bok till min utmaning #English Book Boost

Vad handlar den om? Kvinna möter man, men det visar sig vara hennes nya - gifta - chef. Kvinna möter väninna, men det visar sig vara mannens fru. Kvinna fortsätter att umgås med både mannen och väninnan i skruvat triangeldrama som självklart spårar ur.

Vad tyckte jag? Nja ... det här var nog lite too much för mig. Det utlovade WTF-slutet var väl iofs ganska oväntat, men på ett sätt som bara var för, för konstigt och som jag inte alls gillade.

Ett inlägg i serien #julkortisar som är ett försöka att banta ner högen av lästa men obloggade böcker.

Behind her eyes
Författare: Sarah Pinborough
Förlag: Harper Collins (2017)
ISBN: 9780008131999
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar