tisdag 4 december 2012

Tematrio: Önskelista

Tematrion hos Lyrans Noblesser är denna vecka en önskelista:



"Om man ska få de hårda paket man helst av allt önskar sig av Tomten behöver man skriva sin önskelista i god tid, så att alla paket hinner fram. Och för många av oss tror jag att den listan är ganska lång... Berätta om tre böcker ni önskar i julklapp!"



Här är min önskelista:

1. Novellsamlingen Spelreglerna av Jonas Karlsson. Helst inbunden som de andra novellsamlingarna jag har av honom.

2. How to be a Woman av Caitlin Moran. Det är en bok som jag är riktigt nyfiken på.

3. Blossoms and Shadows av Lian Hearn. Jag gillade böckerna om klanen Otori och skulle gärna läsa den här.

14 kommentarer:

  1. Spelreglerna ja, just det. Den har jag ju, den kanske man skulle läsa snart :) Jag är jättenyfiken på om Jonas Karlsson är en lika bra författare som skådespelare.

    SvaraRadera
  2. How to be a woman är bra. Men jag har inte läst ut den än, vet inte varför - den är både rolig och tänkvärd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte får den i julklapp skaffar jag nog den ändå ;)

      Radera
  3. Jag är också väldigt nyfiken på How To Be a Woman, men jag tror det får bli en lånebok :)

    SvaraRadera
  4. Spännande med Jonas Karlsson.

    SvaraRadera
  5. Ja just, spelreglerna glömde jag, den vill jag också ha!

    SvaraRadera
  6. How to be a woman skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  7. (Vilken fin boktapet du har!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är ingen tapet utan ett tyg som lottades ut på jobbet vid en utrensning.

      Radera