tisdag 26 april 2016

Biblioteksenkät

Tja, så var det ju egentligen meningen att jag skulle blogga en eller flera böcker som jag har läst på sistone. Riktigt bra böcker dessutom, men när jag väl kom så långt på dagens "att göra"-lista, så är hjärnan alldeles mosig och jag kan inte komma på något smart att skriva.

Det är då man plockar fram en enkät! Som den här som kom till mig från Johanna L på Bokhora via Bokbabbel.

Antal biblioteksböcker hemma (eller på Paddan) just nu:
Bara en faktiskt! Ja, förutom den enorma hög med böcker som barnen och jag har lånat.

Varav utlästa: 
Ingen. Var och lämnade tillbaka senast idag.

Reservationer: 
Tre

Och av dem längtar jag mest efter: 
Blodsbunden av Augustin Erba som jag redan haft hemma, men inte hann läsa innan jag var tvungen att lämna tillbaka den pga kö. Så hamnade jag sist igen :(

Senaste inköpsförslaget: 
Jag är faktiskt jättedålig på att lämna inköpsförslag, men å andra sidan brukar jag hitta det mesta jag vill ha och nya böcker köps in snabbt.

Senast utlästa biblobok: 
Jag lät dig gå av Claire Mackintosh

Läser just nu: 
Det enda rätta av Charlotte Rogan. Ingen biblobok utan ett rec.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar