fredag 30 september 2016

Fånga draken

Rec.ex. från Idus förlag - tack!

Det har kommit många fina barnböcker i min väg på sistone. En av dem är Fånga draken av Linda Palm och med ljuvliga illustrationer av Johanna Lundqvist Björn.

Det är en bok som är enkel, men som lyckas att bli spännande och lärorik på samma gång när den lille riddaren ger sig ut på äventyr i jakt på draken. Mina barn är egentligen för stora, men 5-åringen gillar den ändå och vill läsa flera gånger. Han dröjer gärna kvar vid detaljbilderna av riddarrustningen. Och igår kväll kom 8-åringen tassande i jakt på något lätt att läsa själv. "Jag tar den här! Jag har hört att den är bra. Och jag tycker att bilderna på draken är så fina." 

Fånga draken: ett riddaräventyr för de yngsta
Författare: Linda Palm
Illustratör: Johanna Lundqvist Björn
Förlag: Idus (2016)
ISBN: 9789175773995
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar