lördag 3 augusti 2024

Just nu i augusti

 

Första lördagen varje månad är det dags för ett "Just nu"-inlägg. Ni hittar frågorna på Kulturkollo och alla är välkomna att vara med på egen blogg, i sociala medier eller i kommentarsfältet på kollo-bloggen.

Just nu läser jag: lite slalomläsning. Jag har tre böcker på gång: ”Bära och brista” av Sara Lövestam, ”Den sovande” av Johan Ehn och ”You Belong With Me” av Mhairi McFarlane.

Just nu tittar jag: Decamerone på Netflix. Galen och rolig!

Just nu lyssnar jag: på gamla cd-skivor som vi hittade när vi röjde på vinden. Vi lyssnar igenom för att se vilka som passar bra att ha i bilen (det enda stället där vi fortfarande har en cd-spelare) och vilka som ska slängas.

Just nu njuter jag: av det sista av semestern innan jag börjar jobba igen på måndag.

Just nu längtar jag: efter dottern som varit på läger i en vecka. Men idag kommer hon hem!

6 kommentarer:

  1. Sara Lövestam vill jag alltid läsa mer av!

    SvaraRadera
  2. Ska ta mig i kragen och läsa de jag inte läst av Sara. Gillar henne skarpt! Kanske skulle man kunna få med familjen på Decamerone :)

    SvaraRadera
  3. Johan Ehns bok ser jag fram emot. Väntar på e-boken. Decamerone låter som en kul serie. Älskar många av berättelserna i boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så mycket av novellerna utan de har tagit ramberättelsen och omvandlat till ett dråpligt drama.

      Radera