fredag 6 januari 2017

Läsutmaningar 2017

Jag hade ett nästan utmaningsfritt 2016, så nu är jag sugen på lite läsutmaningar. Jag har tänkt hoppa på #hyllvärmare2017 som initierats av Ciccis bokblogg på Instagram. Utmaningen går ut på att läsa minst 12 hyllvärmare från sina hyllor - alltså böcker som stått olästa i minst ett år. Jag väljer att tolka fritt och kommer att plocka mina hyllvärmare såväl från min fysiska bokhylla som ur min e-bokhylla.

Jag hoppas att hyllvärmarutmaningen går att kombinera med barn- och ungdomsbokutmaningen #bou2017 där man läser en bok i månaden på ett givet tema och diskuterar i en FB-grupp.

Sedan ska jag läsa och diskuterar alla Håkan Nessers Van Veeteren-deckare i en utmaning som Jesper på bloggen Det här har jag läst. En bok i månaden med blogginlägg och diskussioner den sista söndagen varje månad. Första boken ut är Det grovmaskiga nätet den 29 januari.

Novellutmaningen Läs en novell II hos Ugglan och boken är ju i full gång och den planerar jag att fullfölja.

Alla dessa utmaningar är öppna och fritt fram för alla som vill att hänga på!


4 kommentarer:

  1. Det är en utmaning jag borde hoppa på, har hur många hyllvärmare som helst. Men jag vet inte riktigt om jag är sugen att läsa dem... Fast jag har ju varit det en gång i tiden då jag införskaffade dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några av dem vill blir du säkert sugen på om du kollar igenom hyllorna :)

      Radera
  2. Jag blev jättepepp på barn - och ungdomsboksutmaningen så den tar jag mig nog an! Kul! Tack för tipsen :)

    SvaraRadera