lördag 14 januari 2017

The Most Wonderful Time of the Year

Jag har ju fortfarande inte lyckats blogga min julläsning, så därför dyker det upp lite sådant nu vartefter jag hinner med.

The Most Wonderful Time of the Year av Joanna Bolouri är en charmig liten berättelse om kärleksförvecklingar i juletid. Emily ska presentera sin rika och snygga pojkvän Robert för sin familj för första gången i jul. Men när han visar sig vara gift och förhållandet tar slut bara några dagar innan de ska resa till hennes barndomshem i Skottland orkar hon inte förklara för sin familj vad som har hänt, utan övertalar sin granne Evan att följa med henne och låtsas vara Robert. Ja, som ni förstår går det ju inte helt smidigt, och komplikationerna blir förstås ännu fler när Emily upptäcker att hon har känslor för Evan.

Ganska förutsägbart och lättviktigt, men roligt och charmigt. Emilys galna familj har stort underhållningsvärde och jag gillar huvudpersonen också, även om hennes åldersnoja är lite jobbig.

För mig var det här perfekt julmysläsning.


The Most Wonderful Time of the Year
Författare: Joanna Bolouri
Förlag: Quercus Books (2016)
ISBN: 9781784299125
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar