måndag 2 januari 2017

Bokåret 2016 (på GoodReads)

Jag har för andra året i rad lyckat med att bokföra alla mina lästa böcker på GoodReads och resultatet blev så här:






















Jag är både nöjd och lite skrämd - har jag inte gjort något annat än läst? Nej, det har jag ju nästan inte. Det är ju min enda hobby och det som jag allra helst gör så ofta och mycket jag kan. Nu gömmer sig ju en del mellanåldersböcker bland dessa siffror som går snabbt att läsa. Vad gäller min novell-läsning så har jag bara registrerat en titel i varje novellpaket från Novellix (som kan innehålla 4-5 noveller) för att det inte ska bli helt galen statistik. Jag har inte heller registrerar alla bilderböcker jag läser för barnen, utan bara några av de som jag läser som recensionsexemplar.

Förra året reflekterade jag över min läsning och "lovade"att läsa färre böcker, men så blev det alltså inte. Hälsan har inte riktigt varit på min sida i år heller, så jag har haft ovanligt mycket lästid i år pga sjukskrivning och sömnsvårigheter. Så egentligen hade det varit bättre om jag inte hade hunnit läsa fullt så många böcker ;)

Jag ska vid tillfälle kolla igenom fördelningen vad gäller geografi, genre och lite sådant smått och gott också + blogga ikapp de böcker jag inte han blogga förra året, så jag kommer att hålla mig kvar lite in 2016 en stund till.

2 kommentarer:

  1. 200 böcker är helt galet mycket, men det är ju som sagt en hobby och man försöker ju lägga tid på en hobby :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen ;) En del spelar ju golf och sådant ...

      Radera