onsdag 31 december 2014

Årets bästa böcker

Så här på nyårsaftonseftermiddagen såsar vi runt lite hemma hos min bror med familj. En del bygger snögubbe, en del småsover, en del spelar spel på plattan. Själv funderar jag över de bästa böckerna jag har läst i år och har vågat mig på en lista. Så här det den ut från 10-1. Frågar du mig imorgon ser den kanske annorlunda ut;)

Tack för alla läsupplevelser 2014 och gott nytt läsår!

10. Från Holmes till Sherlock av Mattias Boström

9. Tiden går så långsamt när man tittar på den av Josefin Lindén

8. Eleanor och Park av Rainbow Rowell

7. Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt

6. Vi kom över havet av Julie Otsuka

5. Jag, En av David Levithan

4. September av Kristoffer Leandoer

3. Att föda ett barn av Kristina Sandberg

2. Expeditionen - Min kärlekshistoria av Bea Uusma

1. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson


9 kommentarer:

  1. Miriam verkar vara en favorit hos många. Måste läsa den under 2015! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Jag utsåg Jag heter inte Miriam till bästa ljudbok - den är värd alla listplaceringar och all uppmärksamhet!

    SvaraRadera
  3. De flesta böcker på din lista vill jag läsa, några har jag redan hunnit köpa hem.

    SvaraRadera
  4. Då har du härlig läsning framför dig!

    SvaraRadera
  5. Jag har läst flera av dem i din lista och alla har haft något speciellt i sig. Nu har ett helt gäng av de övriga hamnat i min önskelista :-). Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Kärleksspell är väldigt enkelt och inga biverkningar, jag fick min ex att älska mig igen med kärleksspell, om du är svårt att få din man / fru att älska dig igen, kärleksspell är den lösning du behöver för att göra det hända. Du kan kontakta Dr Ekpen idag för att kasta kärleksspell för dig eftersom det fungerar för mig och jag vet också att det kommer att fungera för dig också. Kontakta honom på ekpentemple@gmail.com eller whatsapp +2347050270218.

    SvaraRadera