måndag 15 december 2014

Julkalenderbloggstafett: Lucka 15

Då var det min tur att ta över stafettpinnen från Andie, Up in my tree i julkalenderbloggstafetten om ungdomsböcker.

En av de bästa böckerna jag har läst i år är Jag, En av David Levithan. Att det råkar vara en ungdomsbok är ju tur för då kan jag ju skriva om den i detta sammanhang.

Jag hade inte tidigare läst något av Levithan och hade inga direkta förväntningar och jag blev helt knockad av den här boken! Den liknar ingen annat jag har läst. I mitt blogginlägg om boken skrev jag att det: "är en kärlekshistoria som utmanar tanken om det yttre och inre!"

Det är en riktigt skickligt berättad historia om ensamhet, saknad och tillhörighet. Jag rekommenderar den varmt. Klicka på länken och läs mer.
Imorgon fortsätter stafetten med ett gästbloggsinlägg från Matilda från på Sofies bokblogg.

En lista över alla deltagare hittar du här.

4 kommentarer:

  1. Tack för ditt inlägg! Vilken fin beskrivning, det där om att det är en kärlekshistoria som utmanar både yttre och inre. Jag gillade denna bok väldigt mycket, och funderade på att lyfta denna bok i stafetten, tur att du gjorde det istället! :)

    SvaraRadera