torsdag 29 augusti 2013

Besök på bloggen. Mattias Boström

Idag har jag glädjen att ha besök på bloggen av Mattias Boström. Han är aktuell med boken Från Holmes till Sherlock och är just nu ute på en "turné" på olika bloggar som del i marknadsföringen av boken. Han specialanpassar inlägget för varje blogg och i mitt fall har han fångar upp min fäbless för "böcker om böcker".

Om jag själv är speciellt förtjust i Sherlock Holmes? Nej, det kanske skulle vara fel att påstå, men Holmes är Holmes och ett fenomen inom såväl litteraturen och poulärkulturen. Som både anglofil och litteraturvetare är det ju svårt att inte ha ett förhållande till Sherlock Holmes.

Mattias Boström är en riktigt Holmes-nörd och jag är en stor beundrare av människor som har ett intresse och hänger sig fullständigt åt det. Så det är med stor glädje jag presenterar nästa blogginlägg: Conan Doyles bibliotek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar