lördag 6 maj 2023

Just nu i maj 2023


 
Det är den första lördagen i månaden och innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna gårFiktiviteter och Enligt O.

Just nu läser jag "När bergen sjunger" av Nguyễn Phan Quế Mai, men frågan är om jag inte ska pausa den och ta mig an "Lova mig tystnad" av Mattias Edvardsson som landade i brevlådan häromdagen.

Just nu lyssnar jag på familjens morgonljud i lägenheten. En äter frukost och klirrar med glas och bestick. En spelar onlinespel med en kompis och en stackare hostar mest.

Just nu tittar jag på Sweet Tooth med familjen, Queens Gambit med min man och Wellmania när jag tittar själv.

Just nu njuter jag av att ha en ledig och lugn helg framför mig.

Just nu längtar jag efter att få träffa en av mina äldsta och bästa vänner om ett par veckor. Vi bor alldeles för långt ifrån varandra och ses alldeles för sällan.


5 kommentarer:

  1. Jag tror vi är flera som läser Lova mig tystnad. Lugn och skön helg ser jag också fram mot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt ibland med en helt oplanerad helg.

      Radera
  2. Queens gambit är jag lite sugen på att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra tyckte jag. Skönt att den inte var så lång också.

      Radera
  3. Jag älskar lediga och lugna helger!

    SvaraRadera