fredag 7 november 2008

Livets aviga och räta

I födelsedagspresent fick jag ännu ett Pocketogram. Denna gången av vännen i Örebro. Boken jag beställde var Livets aviga och räta av Kate Jacobs. På engelska heter den Friday Night Knitting Club och det är precis vad den handlar om - några kvinnor som samlas varje fredag i en garnaffär för att sticka och prata.

Jag är ju inte speciellt förtjust i stickning, men det kändes som en mysbok och det är det på många sätt. Och den handlade inte så mycket om stickning utan om människor som till synes inte har något mer gemensamt än sin hobby, men som sedan kommer att betyda mycket för varandra. Den påminner lite som Bokcirkelns bekännelser som jag läste för en tid sedan.
Har du läst den, min stickande svägerska? Annars kan jag skicka den vidare till dig. Kanske får du en affärsidé - behöver inte staden där ni bor en trevlig garnbutik inklusive stickklubb och mumsigt fika?

1 kommentar:

  1. Jo, det är precis vad vi behöver här!!! Risken finns att det är JAG blir utan kunder och sitter ensam på stickcafé så då sitter jag hellre hemma i den välinsuttna soffan... :-)

    Boken har jag inte läst men jag vet att den finns och lånar den gärna!

    SvaraRadera