tisdag 8 januari 2013

All my friends are Superheroes

All my friends are Superheroes av Andrew Kaufman var en adventspresent till maken, men det var en bok jag själv också ville läsa - man får inte vara dum ;)

Vissa böcker bör nog inte förklaras för ingående utan ska nog bara läsas. Det här är en sådan.

Förklarar man att boken handlar om den helt vanliga killen Tom som gifter sig med superhjälten Perfektionisten, som i sin tur blir hypnotiserad till att tro att Tom är osynlig redan på deras bröllopsmiddag och hur Tom sedan, med hjälp av sina superhjältevänner, försöker övertyga henne om att han finns innan det blir för sent, så kan det tänka sig att många struntar i att läsa boken för att det låter som en ganska konstig bok.

Det vore synd, för då missar man något. Det är iofs en ganska konstig bok, men det är också en finurlig, rolig, vemodig och kärleksfull bok.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad jag tyckte om "Alla mina vänner är superhjältar". En fin gå-bort-present till nästan vem som helst, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Håller med Josefin här ovan, bra bok och present!

    SvaraRadera
  3. Mycket bra present! ;)
    Har varit nyfiken på den här boken länge; särskilt ljudboken. Tror att det är min favorit, Morgan Alling, som är uppläsare..

    SvaraRadera