fredag 4 april 2014

Puss målarbok

Jag har tidigare bloggat om barnboken om katten Puss. Kort därefter skickade förlaget även målarböcker till mig. Då var det december och barnen fick många pysselsaker i adventskalendrar och i julklapp, så jag stoppade undan målarböckerna och glömde nästan bort dem. Men denna vecka när båda barnen (och deras föräldrar) var sjuka passade det bra att plocka fram dem.

Treåringen har inte riktigt tålamod att färglägga, men femåringen pysslade en lång stund. Båda barnen tyckte att det var roligt kunna läsa sagan i sin målarbok sedan.



4 kommentarer:

  1. Fick också den där målarboken. Gillar sagan med. Det gjorde min 6 åring också. Jag hoppar gärna på läs ett år igen Om jag får givetvis!!

    SvaraRadera
  2. Självklart! Du är så välkommen så:)

    SvaraRadera
  3. Det är så kul att målarböcker har blivit så populärt. Dels för att det är pyssligt och mysigt att kunna göra tillsammans med barnen och dels för att det är avstressande för vuxna. Synd bara att vi lever i en värld där så många måste stressa av. Jag har gett ut en målarbok som jag säger är mer playfulness än mindfulness. Du kan kolla här om du är nyfiken: http://lunaspapershop.tictail.com
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittade in. Jag ska kolla in din sida. Jag har en mindfullnessmålarbok själv och det är faktiskt riktigt trevligt.

      Radera