lördag 2 januari 2021

Just nu i januari


Kulturkollotraditionen att skriva att "just nu"- inlägg den första lördagen i månaden tyckte vi var värd att bevara så den dyker upp på flera bloggar idag t.ex. Enligt OOch dagarna går och Fiktiviteter. Häng gärna på du också på din blogg eller på Instagram.

Just nu läser jag både Vinterkriget av Philip Teir och Flera sidor av oss av Karin Wallén. Jag hade börjat på den första innan nyår, men på nyårsdagen var jag lite för trött för den, så jag började på Walléns bok som jag hade fått tips om av Lotta och den verkar väldigt lovande. Den blir nog utläst först.

Just nu tittar jagFamiljen Bridgerton, precis som många andra. Perfekt underhållning och underbara kostymer.

Just nu lyssnar jag och familjen på de sista avsnitten av radiojulkalendern Knäckarbanketten som vi inte hann lyssna klart på innan jul. Riktigt bra anpassning av boken och lite lätt "julifierad".

Just nu längtar jag efter icke-digitala kulturupplevelser! Jag vill gå på bio, teater, konserter och utställningar.

4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om din längtan att få gå på bio, teater och konserter igen! Här finns mina svar:
    https://ugglanoboken.blogspot.com/2021/01/just-nu-i-januari.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du ville svara på frågorna.

      Radera
  2. Jag hakar på utmaningen.

    Jag har nu också sett hela säsong 1 av Familjen Bridgerton riktigt bra. Åh du som jag längtar till konserter. Här kommer min "just nu"

    https://erikasbokprat.blogspot.com/2021/01/just-nu-i-januari.html

    SvaraRadera