söndag 27 juni 2010

One good turn

Den är boken köpte jag när jag var i Manchester i mars och läste den strax efteråt, men jag har inte kommit mig för att blogga om den. För några år sedan läste alla Kate Atkinson - Känslomässigt udda, Mänsklig krocket och I museets dolda vrår kanske många känner igen?

One Good Turn är kanske mer en deckare än de ovan nämnda titlarna.
"En grupp människor som står och köar utanför en teater i Edinburgh råkar bevittna en bagatellartad bilkrock. En av förarna blir rasande och löper amok men fälls till marken av den vanligtvis stillsamme deckarförfattaren Martin Canning, som slänger sin dator i huvudet på honom. Ett annat av vittnena är Jackson Brodie – före detta polis, före detta privatdetektiv, numera välbeställd arvtagare. Jackson dras in i en historia där händelserna avlöser varandra i ett rasande tempo och där spåren leder till ett brottssyndikat med internationella förbindelser. Men är verkligen allt så som det synes vara?"

Jag är ju anglofil och gillar Edinburgh, så miljön är helt rätt för mig, En smart och spännande bok - och en väldigt rolig bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar