torsdag 21 oktober 2010

En liten

Jag köpte den inbundna versionen av Anna Gavaldas En dag till skänks på bokmässan och väldigt mycket berodde på att den hade ett så fint format. Den är mindre än en pocket och ganska tunn, den har härlig yta och ligger fint i handen. Sådant ska inte underskattas :)
Men, för all del, jag har ju läst Gavalda förut och jag brukar gilla hennes böcker. Den här handlar om tre syskon som smiter från ett bröllop för att åka och hälsa på det fjärde syskonet i skaran. De två systrarna och de två bröderna återupplever sin barndom under en stulen stund från sina vuxenliv. Läsaren känner igen Gavaldas finstämda och vemodiga människoskildringar från tidigare böcker. Även om lässtunden blir ganska kort, är det en njutbar stund.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också mycket om Gavalda, ska försöka få tag på boken på bibblan. Vad beträffar Michael Nyqvist håller jag med dig. Men han skriver bra för att vara en skådespelare :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Om du brukar gilla Gavalda, så gillar du nog den här också. Kram!

    SvaraRadera