lördag 21 januari 2012

Just nu

Enligt O undrar om våra bokvanor just nu:

Vid sängen: En halvläst: Keltens dröm av Mario Vargas Llosa. Två utlästa: Hjärtblad av Aino Trosell och Rosornas arv av Leila Meacham.
På toaletten: Ingen bok just nu, bara tidningar. Den bok jag läser för tillfället brukar få följa med in.
I väskan: Att rosta bröd av Roger Rosenblatt som jag läste ut på tåget på väg hem från jobbet. Två låneböcker som jag fick med mig från biblioteket på vägen hem: Mordbyn av Andrea Maria Schenkel (månadens bokcirkelbok) och Fattigmans heder av Heðin Brú (som jag ska läsa i nordisk läsutmaning i januari)
I telefonen: Läste precis Outsider av Torbjörn Flygt via Dito-appen (på flyget hem från Gran Canaria).
För att fortbilda mig: Min chef lämnade Att undervisa i läsförståelse av Barbro Westlund på mitt skrivbord idag. Undrar just vad hon menade med det ...
På jobbet: Finns det väldigt många böcker ;) 
På is: Alltför höglitterära läsambitioner (ett tag till).
Läser emellanåt: Noveller.
Längtar efter att läsa: Mina julklappsböcker - de tre böckerna IQ84 av Haruki Murakami. Men jag känner att jag måste vara i bra läsform för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar