fredag 6 januari 2012

Bokslut 2011

Bloggbohemen listar 2011 i böcker.
Jag gör detsamma:

Årets författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Årets deckarförfattare: Ann Rosman
Årets återupptäckt: Maria Gripe
Årets debutdeckare: Flickan med snö i håret
Årets titel: Det är så logiskt att alla fattar utom du
Årets tantbok: Arvet
Årets förr-i-tiden: Ödets hav
Årets kämpande mamma: Jag ska bara fixa en grej i köket
Årets hjärtslitare: Lila hibiskus
Årets världen-är-hemsk: Tjuvarnas stad
Årets semesterbok: Drömmen förde dig vilse
Årets mest snabblästa: Den stora spökräddningen
Årets ljudbok: -
Årets leende: Konsten att tala med en änkling
Årets feel-good: Radhusdisco
Årets ångest: Den drunknade
Årets klassiker: Doktor Glas
Årets tegelsten: Hypnotisören
Årets novellsamling: -
Årets facklitteratur: Barnläkarboken ;)
Årets bästa: The Hunger Games
Årets första: Utrensning
Årets positiva överraskning: Vinteräpplen
Årets sämsta: Fallen ängel
Årets sista: Svart himmel
Årets negativa överraskning: Flickan med glasfötterna

3 kommentarer:

  1. Här fanns en del godis som jag inte läst. Flickan med snö i håret verkar ju vara riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade min lista! "Det är så logiskt ..." och "Konsten att tala ..." är jag nyfiken på. Kanske dags för en liten bokbeställning. :)

    SvaraRadera
  3. Monika - kul att du hittade läsinspiration!

    Bloggbohemen - ja, det är en bra lista. Kul att du hittade några lästips.

    SvaraRadera