tisdag 23 april 2013

Böcker om böcker - en liten sammanfattning och en vinnare





 
Nu har jag räknat och tillsammas har vi läst 46 titlar under utmaningens gång. 46 böcker om böcker - romaner och essäer. Inte illa va?!

Den bok som flest har läst (4 personer) är Bläckhjärta av Cornelia Funke, följt av Drömbokhandeln (Cossé), Fallet med de försvunna böckerna (Sansom), Boktjuven (Zusak) och Brev till en bokhandel (Haniff) som läst av tre personer vardera.

Alla böcker som vi läst  +  en jättelång lista på andra böcker om böcker finns under en flik överst här på bloggen. Jag vet inte hur ni känner det, men jag kommer att fortsätta att läsa böcker om böcker. Jag har ju fått så enormt många bra boktips! Om ni läser bok-böcker så får ni gärna höra av er med länkar  till era blogginlägg (eller bara tips på en titel), så lägger jag till den i listan.



Jag har försökt ta reda på om det var någon bok som blev mer populär än någon annan genom att fråga er vilken av de egna böckerna som blev favoriten och vilken av de andras böcker ni blev mest nyfikna på, men det var inte lätt att dra några slutsatser - alla svarade nästan olika - men två nämnde Boktjuven som egen favorit.

Och så har jag dragit lott bland er som varit med hela vägen och den som vinner ett bokpaket är

(virveltrumma)

Violens boksida


Grattis!

Du kommer få ett hemligt paket bestående av två böcker. En bok som jag tror att du kommer att uppskatta + en av mina egna bokfavoriter. I paketet kommer det också att finnas något att mumsa på och några andra små trevliga överraskningar.

Ett stort tack till er alla som varit med i läsutmaningen!

10 kommentarer:

  1. Brev till en bokhandel är fin, jag som besökte gatan i London! Jag har skrivit om väldigt många böcker om böcker i min egen blogg: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/search/label/B%C3%B6cker%20om%20b%C3%B6cker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gatan hade jag gärna besökt också.
      Tack för din lista med böcker om böcker.

      Radera
  2. Är det sant, är det sant! Vilken tur jag har!
    Men en stor vinst har jag ju vunnit redan genom att läsa de sju böckerna, tack vare dig! Det har varit otroligt intressant läsning. En jättebra ide!

    Nu ser jag med spänning fram emot paketet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mejla mig din adress på vastmanlandskan (at) gmail (punkt) com så skickar jag!
      Har du några allergier?

      Radera
  3. Själv älskar jag Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon om De bortglömda böckernas gravkammare. Fantastisk bok!!!

    SvaraRadera
  4. Det var en jättekul utmaning att delta i! Och nej, jag skutar absolut inye läsa böcker om böcker bara för att utmaningen tagit slut!

    SvaraRadera
  5. Tack själv för att du anordnade denna utmaning! Jag har verkligen gillat denna utmaning.

    SvaraRadera