måndag 30 december 2013

Boktolva 2013 - så gick det

Dessa tolv av mig tidigare olästa författare bestämde  jag mig för att stifta närmare bekantskap med under 2013:
  1. Cornelia Funke*
  2. Carin Gerhardsen*
  3. Cecilia Samartin*
  4. Åsa Anderberg Strollo*
  5. Arne Dahl*
  6. William Kowalski
  7. Robert Kviby
  8. Laurence Cossé*
  9. Caitlin Moran*
  10. Tomas Bannerhed*
  11. Sami Said*
  12. Truman Capote
Tre av den förblev olästa, men jag hade inte behövt oroa mig för att jag inte läser nya författare, för när jag tittar tillbaka på året är finns där en hel del (!) helt nya författare jag har läst i år:

Andrew Kaufman
Sophie Divry
Nils-Olof Franzén
Kim Thúy
Kristofer Ahlström
Sara Ohlsson
Tessa Gratton
E.L. James
Michelle Paver
Susanne Holmgren
John Green
Marianne Cederwall
Andreas Roman
Alexandros Papadiamantis
Ramona Fransson
Christin Ljungqvist
Katarina Sandberg
Fredrik Backman
Mhairi McFarlane
Henrik Johansson
Eva Rydinger
Susan Casserfelt
David Safier
Lotte och Sören Hammer
K.J. Larsson
Maria Goodin
Agnès Desarthe
Maria Sempel
Belinda Bauer
Stephen Chbosky
Susanne Boll
Jasper Fforde
Sonya Sones
Abdel Sellou
Emelie Schepp
Jessica Johansson
Do van Ranst
Domnica Radulescu 
Åsa Öhnelid
Grégoire Delacourt
Johan Rockbäck
Anette Skåhlberg
Cilla Jackert
Tone Almhjell
Peo Bengtsson
Gabriella Håkansson
Eva Holmquist
Ayana Mathis
Adam Hansson
Ellen Marie Wiseman
Peter Bergting
Maria Gustavsdotter
Alice Munro
Herman Koch

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är svårt att inte hitta nya författare hela tiden :) Boktolvan är egentligen mest för syns skulle ;)

    SvaraRadera