onsdag 28 januari 2015

Visning pågår

Ytterligare en deckare från Sofie Sarenbrant. Upptakten till Visning pågår är att en man hittas mördad i ett hus som ska säljas och där det precis varit visning. Han upptäcks av den 6-åriga dottern och mordvapnet är en kniv från det egna köket.

Kriminalinspektör Emma Sköld är den som ska utreda fallet och det verkar som att alla spår leder till offrets hustru, men självklart dyker det upp saker som komplicerar fallet.

I början tyckte jag att det att det var en ganska stökigt berättad historia och jag höll nästan på att tappa intresset, men det tog sig rejält på efter första halvan och det blev riktigt spännande och med en oväntad tvist på slutet.

Jag har tidigare läst Vecka 36 och Istället för dig av samma författare.

7 kommentarer:

  1. Verkar som om jag har en spännande bok som ligger och väntar på att bli läst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Krävde lite tålamod i början, men sedan spännande!

      Radera
  2. Jag lyssnade på den och tyckte det var en ok deckare.

    SvaraRadera
  3. Är lite sugen på att läsa denna bok har tyckt om v36 och boken efter det :)

    SvaraRadera