måndag 31 juli 2017

Och varje morgon blir vägen hem längre och längre


Jag lyssnade på Fredrik Backmans sommarprat medan jag städade lite här hemma och blev påmind om den här fina kortromanen/långa novellen som jag grät ögonen ur mig till på en spinningcykel på Mallorca. Jag lyssnade på Och varje morgon blir vägen hem längre och längre under ett par motionspass och den gick rakt in i hjärtat. För sentimentalt har jag hört någon säga, men jag tyckte mycket om denna varmhjärtade berättelse om en person som bit för bit förlorar sig själv till demens.

Och varje morgon blir vägen hem längre och längre [Elektronisk resurs]
Författare: Fredrik Backman
Förlag: Bokförlaget Forum
ISBN: 9789137150901
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

4 kommentarer:

  1. Sommarpratet var himla bra! Jag är en av dem som inte var bara positiv till just den här texten men han kan berätta en historia. Helt klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå invändningarna, men den funkade väldigt bra för mig när jag lyssnade på den.

      Radera
  2. Jag tyckte väldigt mycket om den här texten. Den är hjärtskärande fin.

    SvaraRadera