söndag 31 december 2017

Årets bästa böcker 2017

Dags att lista årets bästa böcker. Dessa är de som jag satt 5 stjärnor på Goodreads och de är, utan inbördes ordning, de böcker som varit de största läsupplevelserna för mig i år.

En nästan sann historia av Mattias Edvardsson
Ett litet liv av Hanya Yanagihara
Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl
Ordbrodösen av Anna Arvidsson
Vända hem av Yaa Gyasi
Mississippi av Hillary Jordan
Den svavelgula himlen av Kjell Westö
























Vilka är de bästa böckerna du har läst i år?


8 kommentarer:

  1. tänk att jag inte läst någon av dessa

    SvaraRadera
  2. Tack för fina boktips. Mississippi är jättebra.

    SvaraRadera
  3. En nästan sann historia och Ordbrodösen var nära att komma med på min topplista också.
    Någonstans brister himlen lägger jag till i min lista på eventuella framtida böcker. Kjell Westös bok har jag läst mycket positivt om. Är den bättre än hans tidigare eller ungefär lika?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hållet ju en jämn, hög kvalitet så ungefär samma skulle jag säga.

      Radera
  4. Tack för tips! Läser inte så mycket för tillfället men har funderat på "Varje dag blir...".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lätt att läsa, men har stort innehåll.

      Radera