söndag 2 april 2023

Månadssammanfattning mars 2023

Det kändes inte som att jag fick något alls läst i mars, men det var ju inte sant visade det sig.

"I munkens skugga" av Helena Thorfinn var månadens bokcirkelbok och den berättar om situationen i Burma/Myanmar på ett intressant sätt.

"Glädjen" av Justine Lévy valde jag som min gröna bok i utmaningen #färggladahyllvärmare2023

Bäst den här månaden var "Dörren" av Magda Szabó - en gripande berättelse om en äldre ungersk kvinna som arbetar som portvakterska och städerska.

Läsningen tog mig också till Finland med "Ett land av snö och aska" av Petra Rautiainen och England med "Den sista pusselbiten" av Claire Alexander.

I Sverige besökte jag ett magiskt Malmö i boken "Den femte ringen" av Helen Ekeroth och Stockholm/Norrköping i Sara Molins "Ta ner solen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar