onsdag 21 november 2018

Hurra för bloggen idag! (och en utlottning)


Idag fyller den här bokbloggen 7 år!
Bloggat med bokfokus har jag gjort sedan 2006, men renodlad bokblogg blev det alltså för sju år sedan idag. Hurra!

Jag är så glad och tacksam över alla de möjligheter som har öppnats för mig via bokbloggandet och alla trevliga människor jag har lärt känna via den. Så jag hoppas ni vill fira med mig och det gör man ju i bokbloggs-världen allra bäst med en utlottning, eller hur?

Böckerna här nedan är helt nya, olästa dubbletter som jag hittade i min hylla och de behöver ett nytt hem. Allt du behöver göra är kommentera här på bloggen och tipsa mig om den bästa boken du har läst hittills i år. Skriv dessutom vilken av böckerna du helst skulle vilja vinna (och kanske att andrahandsval för säkerhets skull). Ni får också hemskt gärna tipsa om utlottningen och bloggen i era kanaler om ni vill. Jag lottar sedan ut böckerna på söndag (den 25:e) bland er som kommenterat. Lycka till!




36 kommentarer:

  1. GRATTIS! Bästa boken jag läst hittills i år är Min älskade älskling av Gabriel Tallent. Jag har tipsat om utlottningen på bloggen https://boklysten.blogspot.com/2018/11/utlottning-hos-vastmanlandskan.html Om jag vinner så skulle jag helst vilja ha Blandat blod av Katarina Mazetti i första hand och Fyra Nobelklassiker i andra hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det var OK att jag lånade din bild till tipeinlägget?

      Radera
    2. Tack! Kul att du är med!
      Den boken har jag faktiskt hemma på eng. Dags att flytta upp i läslistan alltså!

      Radera
    3. Grattis - du vann Blandat blod.
      Mejla mig din adress på vastmanlandskan [at] gmail.com så postar jag boken!

      Radera
  2. Grattis!!
    Den bästa boken jag har läst i år är Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt av Gail Honeyman. I första hand vill jag vinna Möss och Människor och i andra hand vill jag vinna Nobellklassikerna!
    Och än en gång, grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Ja, den boken är helt underbar!!!!

      Radera
    2. https://instagram.com/p/BqcniV5BtrG/

      Radera
    3. Grattis - du vann Nobel-klassikerna. Mejla mig din adress på vastmanlandskan [at] gmail.com så postar jag boken!

      Radera
  3. Grattis! Den bästa boken som jag har läst i år är nog "Ett oväntat besök" av Åsa Hellberg. Jag tävlar gärna om Läckberg eller Novellix.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:)
      Den har jag inte läst - åker upp på listan.

      Radera
    2. Grattis - du vann Häxan. Och din adress har jag ju redan :)

      Radera
    3. Tack !Tänkte det, men såg inte detta förrän efter att jag redan hade mejlat. 😆

      Radera
  4. Grattis! Så härligt att bloggen fyller år!

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Jag läser om Fogelströms Stadserie, eller rättare sagt alla delar. Jag visste inte om de fyra första så det var ju en angenäm överraskning!
    Önskar främst Möss och Människor, sedan Nobellklassikerna.
    /hilma.helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Oj ja - den serien är så bra. Väl värd en omläsning!

      Radera
    2. Grattis - du vann Om möss och människor. Mejla mig din adress på vastmanlandskan [at] gmail.com så postar jag boken!

      Radera
  6. Grattis till bloggen! Och dig :)

    SvaraRadera
  7. Grattis! Jag tävlar inte den här gången men grattar desto met!

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja läsa Omgiven av idioter, så den tävlar jag gärna om. Bästa boken jag läst hittills i år är nog Karin Wahlbergs Lasarettsserie som berört mig mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det är fina böcker - jag har den senaste i serien kvar att läsa.

      Radera
  9. Tävlar inte men ville säga grattis! :)

    SvaraRadera
  10. grattis! tävlar inte, läst många bra i år men tyckte jag om Plåtmannen av Sarah Winman

    SvaraRadera
  11. Grattis, Rekommenderar varmt Totalskada av Helena von Zweigbergk. Tävlar gärna om Häxan och Nobelklassiker. H carina_stenvall@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Grattis bloggen!
    Den bästa bok jag läst i år är nog Inuti huvudet är jag kul. Jag vill vara med och tävla om Jag har inte råd, Nobellklassiker eller Omgiven av idioter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Inuti huvudet gillade jag ockdå!

      Radera
    2. Grattis - du vann Omgiven av idioter. Mejla mig din adress på vastmanlandskan [at] gmail.com så postar jag boken!

      Radera
  13. Stort grattis!!
    Bästa boken är nog Steglitsan som också var den första boken jag läste i år. :) Ifall vinst så önskar jag Marcus Stenbergs bok eller Nobelklassiker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Steglitsan har jag inte vågat mig på ännu:)

      Radera
    2. Grattis - du vann Jag har inte råd. Mejla mig din adress på vastmanlandskan [at] gmail.com så postar jag boken!

      Radera