söndag 11 november 2018

Jag hatar kaniner och blommor och barn

Rec.ex. från Rabén & Sjögren - tack!

Den här ljuvliga boken med den uppseendeväckande titeln Jag hatar kaniner och blommor och barn har jag och min son läst med stort nöje. Jag gillar verkligen att läsa bilderböcker tillsamman med mina barn, trots att de numera är lite äldre än den vanliga målgruppen för de böckerna, speciellt när de är så bra som den här.

Det är Per Nilsson och Lisen Adbåge som i en strålande kombination av text och bild berättar den här på samma gång roliga och hjärtevärmande historia.

Det är lätt att tro att surisen i den här boken hatar alls, men så är det inte. Det finns saker som är bra också. Gamla korvar till exempel. Och att lukta som kiss och bajs och döda djur. Ja, och så Tage förstås!

Vem det är som är så här avig? Det får du reda på först på sista sidan. Även om det kanske är ganska lätt att räkna ut för de flesta, så är det här ändå en härlig upplevelse.


Jag hatar kaniner och blommor och barn
Författare: Per Nilsson
Illustratör: Lisen Adbåge
Förlag: Rabén & Sjögren (2018)
ISBN: 9789129706680
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

6 kommentarer: