tisdag 13 november 2018

20 snabba om hösten


Linda på bloggen Enligt O firar rekordmånga besökare på bloggen i oktober med en höstenkät. Sådant gillar jag - både många bloggbesökare, anledningar att fira och enkäter. Här kommer mina svar.

Vad väljer du? Tänk snabbt!
höst eller vår? Det är inte så att jag gillar våren, men jag är svag för hösten och den där känslan av nystart som jag alltid får då. Men det är ju framförallt tidigt högs, kanske inte just november så där hemskt mycket …

snö eller regn? Jag gillar snö. Bara jag slipper utöva någon vintersport i den.

glögg eller varm choklad? Glögg luktar väldigt gott, men jag gillar inte att dricka det speciellt mycket.

pepparkakor eller lussekatter? Peppakakor! Lätt!

tv-serie eller film? Det blir mer och mer serier för min del. Just nu binge-kollar jag Orange is the new black.

teater eller musikal? Hade gärna gått och sett fler musikaler!

deckare eller feelgood? Båda! det beror på humör.

pocket eller inbunden? Jag svarar båda här också. Älskar pocketformatet pga smidigheten, men uppskattar också en fin inbunden bok.

e-bok eller ljudbok? Läser mer och mer i e-boksformat. Ljudböcker lyckas jag inte komma överens med.

bokmärke eller hundöra? Hel klart bokmärke, men kan ev. vika ett hundöra i en pocketbok om det är min egen.

en i taget eller slalomläsning? Oftast en e-bok och en pappersbok parallellt.

bibliotek eller bokaffär? Älskar bibliotek!

bokblogg eller booktuber? Jag är en textmänniska helt klart. Har svårt för såväl booktubes, poddar som ljudböcker.

instagram eller facebook? Båda, men för olika ändamål. FB för att hålla kontakten med många och för att vara med i olika grupper. Insta för bokflödet.

På spåret eller Så mycket bättre? Inget av dem.

Lady Gaga eller Barbra Streisand? Pass här också.

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? Moberg utan tvekan.

hyacint eller amaryllis? Amaryllis är en av mina favoritblommor. Tyvärr klarar jag inte doften av hyacinter.

adventsstjärna eller adventsljusstake? Båda. Jag älskar adventspynt. Jag behöver inte så mycket tomtar och sådant till jul, men adventsstjärnor och adventsljusstakar vill jag ha överallt.

julböcker eller julmusik? Julböcker har seglat upp lite under de senaste åren. Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Vintersport går bort, håller helt med om det. Möjligtvis pulka eller snowracer ner för en riktigt brant backe.

    SvaraRadera
  2. Tycker lika i en del och inte alls i andra. Såklart!

    SvaraRadera