fredag 24 oktober 2008

Kulturfyran: skräck och utlottning

Så, nu är jag i kapp med Kulturfyran. Veckans ämne är som följer:

"Det har varit en väldigt intensiv kulturvecka för mig som började med förhandsvisning i söndags kväll av vampyrfilmen “Låt den rätte komma in” och med stor skivreleasefest på Café Opera i tisdags. Snacka om att jag somnade framför tv:n igår efter att ha sett på Champions League-fotbollen. Nu har Kulturbloggen blivit överöst med presenter - och de tänkte jag dela med mig av till er. Jag delar ut två exemplar av pocketupplagan av John Ajvide Lindqvists bok Låt den rätte komma in” och två exemplar av singeln Sulo featuring Louise Hoffsten i “Stumbled into heaven”. Jag vill på så sätt visa min uppskattning till alla som svarar på Kulturfyran. Det är inte en tävling utan en utlottning. Jag kommer att lotta ut priserna bland alla som svarar på Kulturfyran, så säg gärna vilket du helst vill ha om du vinner utlottningen: boken eller skivan.
Här är frågorna:"


1. Vampyrfilmen har premiär på fredag. Vad tycker du om vampyrer?
Ganska läskiga. Ibland väldigt fåniga på film. Men jag är en fegis, så jag blir rädd ändå.

2. Vilken skräckfigur tycker du är hemskast eller mest skrämmande?
Oj, kan inte komma på någon nu. Men när jag läste Djurkyrkogården såg jag elaka svarta katter överallt - även mitt på dagen. Det var läskigt.

3. Vilken är din värsta skräckupplevelse?
Jag försöker undvika skäckfilmer och skräckböcker. Jag har så livlig fantasi. Även om det inte är så läskigt just när jag ser filmen/läser boken så sätter det fart på fantasin och när jag sedan ska sova så får jag änu värre monster i huvudet. Läskigast är just när sådant händer och jag ligger i sängen och är alldeles kallsvettig och inte kan röra mig.

4. Vilken är den bästa skräckfilmen eller thrillern eller rysaren?
Jag tyckte "The Others" var urläbbig!

Nu är jag ju sent ute, så då får man kanske inte vara med i utlottningen. Men eftersom jag nog inte törs läsa boken så vore det bättre att vinna cdn. Gillar desutom Louise Hoffsten.

1 kommentar:

  1. Hej, nu är en ny kulturfyra uta och du vann ett pris i förra veckans:
    http://kulturbloggen.com/?p=3525

    hälsningar
    Kulturbloggen

    SvaraRadera