måndag 2 april 2012

Åländsk tips?

Jag ligger efter med mitt blogginlägg om den norska marsboken i den Nordiska läsutmaningen. Boken är utläst för länge sedan, men jag har inte haft mycket till bloggenergi på sistone. Men det kommer.

Jag ska också välja en bok av en Åländsk författare i april. Är det någon som har läst något bra t.ex. av någon av dessa författare? Tar gärna emot tips!

  • Sanna Tahvanainen
  • Svante Björkum
  • Mikael Paasikivi
  • Magnus J Magnusson
  • Ulf Nyback
  • Greta Westerholm
  • Martin Högstrand
  • Håkan Kulves
  • Erik Sjöbom
  • Liselott Willén
  • Fred Forsell
  • Leo Löthman
  • Sonja Nordenswan
  • Lucas Hermans
  • Bertil Lindqvist
  • Vibeke Voigt
  • 8 kommentarer:

    1. Oj, tyvärr vet jag inte ett smack om åländska författare men läste någon recension nyligen av Alltid skogen av Sanna Tahvanainen och jag vill minnas att personen gillade den :S

      SvaraRadera
    2. Jag har läst tre böcker av Liselott Willén och hennes fjärde ligger och väntar ganska högt upp bland de olästa. Hon är bra! Fred Forsell är en gammal bekant till min sambo (som växte upp på Åland). Men av honom har jag bara läst lite krönikor i Amelia.

      SvaraRadera
    3. Martin Högstrand lär vara bra; jag har hört att hans lilla debutbok Skymningsland är rena murbräckan.

      SvaraRadera
      Svar
      1. En murbräcka, alltså Måste kollas upp. Tack för tipset.

        Radera
    4. Hej, 11/5 2012 kommer min tredje och avslutande bok ut om Kommissarie Ulla Johansson vid Mariehamnspolisen. Det två tidigare böckerna, Guld i Blodert och Spindeln i Stenen, har till min stora glädje uppskattats på Åland. Med vänliga hälsningar, Mikael Paasikivi

      SvaraRadera
    5. Hej Mikael! Så roligt att du tittade in. Jag ska absolut titta efter dina böcker.

      SvaraRadera