torsdag 11 oktober 2012

Lund - ett antikvariat fattigare

Snart blir Lund ett antikvariat fattigare när det som ligger snett över gatan från stadsbiblioteket sett stänger ner (vad heter det egentligen?). Trist, men jag kan ju tyvärr inte säga att jag gjort mycket för att stötta verksamheten. När jag var stundent handlade jag där då och då, men tittade nog mest. Nuförtiden tittar jag mest på skyltningen när jag vid något tillfälle går förbi. Sanningen är nog att det är en tuff sits för antikvariaten, även i en stad som Lund.  Trist är det hursomhelst.

Jag sprang på en av mina "bokcirklare" precis utanför och det var han som berättade denna trista nyhet för mig. Det skyltas med utförsäljning till 50% och där finns nog fyndmöjligheter. Nu hann jag inte in där idag utan tillbringade den lilla stunden jag hade innan ett snabbt stopp på "Posten" och hämtning av barnen med att byta några ord om nobelpristagare så där bokcirklare emellan. Trevlig det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar