lördag 7 juni 2014

Läs ett år: april (bättre sent än aldrig)

Jag misslyckades helt med min egen månadsläsning i april. Jag gjorde ett försök med Viveka Lärns Aprilväder, men gav upp. Det vara inte alls min slags bok.

Det här läste de andra deltagarna i utmaningen:

Jenny med bloggen Havsdjupens sal läste lämplig nog Aprilhäxan av Majgull Axelsson. En sorglig och tragisk saga som lyfter i de övernaturliga partierna där huvudpersonen har utomkroppsliga upplevelser. En bok som kräver lite livserfarenhet hos sin läsare.

Violens boksida valde en faktabok, nämligen Fyra dagar i april, påskkravallerna 1943 av Magnus Alkarp. En historia som inte var helt lätt att hänga med i, men som ger läsaren inblick i en bit historia som kanske inte många känner till.

Hos Kattugglan hittar vi Flicka i april av Kerstin Thorvall. En bok av sin tid, men som väckte intresse för Thorvalls författarskap.

Annas bokbord återupptäckte Rosamund PilcherSnön som föll i april, som hon gillade som yngre. Tyvärr hade den inte åldrats med behag. Förutsägbar, men bitvis lite gullig trots allt!




3 kommentarer:

  1. Thorvall är sannerligen en fantastisk författare som ger mersmak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst mycket av henne. Det får jag nog råda bot på.

      Radera
  2. Jag har inte läst Thorvall alls! Det måste bli av har jag tänkt ett flertal gånger.

    Däremot har jag läst juni boken: http://violensboksida.bloggplatsen.se/2014/06/15/10749175-thorell-julia-juni/

    SvaraRadera