söndag 21 september 2014

Nu är det bara du och jag

Den här boken 

har jag fått som rec.ex. 
av Idus förlag - tack!
Nu är det bara du och jag av Frida Mikkelsén och Emma Ganslandt är en ny bilderbok om en mamma som bryr sig mer om sin smartphone än sitt barn. 
Ja, eller iallafall tycker barnet att det är så. Mamman är nog en ganska vanlig mamma som försöker jonglera jobb och hämtning på förskolan. Ja, visst kan man tycka att man som förälder ska ha fullt fokus på sitt barn, men vem klarar av att ha det precis hela tiden. Och det kanske inte är nyttigt för barnet heller alla gånger. Men visst, mobilen tar fokus, speciellt de där dagarna man är stressad. Eller trött efter att ha puttat gunga för miljonte gången den dagen.

Men ändå, boken handlar om att barnet inte känner sig sett och det illustreras rent faktiskt också med att barnet är tecknat i svart-vitt, men får färg när mamman börjar leka. 

Lite övertydlig, men dock lite tänkvärd. Jag tycker riktigt mycket om illustrationerna.

Nu är det bara du och jag
Författare: Frida Mikkelsén
Illustratör: Emma Ganslandt
Förlag: Idus (2014)
ISBN: 9789175770581
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar