lördag 7 augusti 2021

Just nu i augusti

Den första lördagen i månaden är vi några fd. Kulturkollare som gör en uppdatering om kultursstatusen just nu. Den här lördagen hittar du inlägg också hos Anna och Linda. Och kanske hos dig? Alla som har lust får hänga på!

Just nu läser jag För in de döda av Hilary Mantel. Den har stått i hyllan länge och efter en hel drös med lättsmälta feelgoodböcker under semestern kände jag mig redo för något lite mer att bita i.

Just nu tittar jag på tredje säsongen av Virgin River på Netflix efter att precis ha avslutat säsong två av Guldkompassen (HBO Nordic) som jag och min man tittade på under semestern.

Just nu lyssnar jag på en massa talböcker och röstprov eftersom jag är tillbaka på jobbet igen sedan i torsdags. Mjukstartade med tvådagarsvecka och känner mig mycket smart och nöjd över detta.

Just nu längtar jag efter att få behålla sommarkänslan så länge det går och jag håller tummarna för att jag inte går upp i stressnivå omedelbart pga jobb och terminsstart. Jag räknar med att det kommer att finnas många fina sensommarkvällar kvar att njuta av i augusti trots att vardagen rullar igång.

2 kommentarer:

  1. På min nuvarande skola börjar vi oftast på en måndag efter sommarledigheten och det är lite tufft med en hel veckas arbete på en gång. :)

    SvaraRadera
  2. Att behålla sommarkänslan är ett bra mål. Hoppas också att det blir några fina helger i augusti/september.

    SvaraRadera