lördag 5 oktober 2024

Just nu i oktober 2024

 

Första lördagen varje månad är det dags för ett "Just nu"-inlägg. Ni hittar frågorna på Kulturkollo och alla är välkomna att vara med på egen blogg, i sociala medier eller i kommentarsfältet på kollo-bloggen.

Just nu läser jag: Storebror som är den isländska författaren Skúli Sigurðssons debut. Jag har inte kommit så långt ännu, men jag hoppas på en bra kriminalare.

Just nu tittar jag: lite allt möjligt. Det har blivit en hel del Netflix på sistone. Söta Nobody wants this, senaste säsongen av Heartstopper, lite småknäppa Unstable med Rob Lowe i huvudrollen och lite Bridgertoninspirerade långfilmen Mr Malcoms list. Lättsmält är den gemensamma nämnaren.

Just nu lyssnar jag: på sonens YouTube-filmer om olika dataspel eller basketspelare som ligger som ett konstant bakgrundsbrus här hemma, när han inte sjunger Gansta's Paradise, California Gurls eller spelar cello. Dottern har ständigt sina AirPods i öronen, så vad hon lyssnar på märks inte lika mycket.

Just nu njuter jag: av det vackra höstvädret. Härligt!

Just nu längtar jag: efter höstlovsresan som vi bokat. Och så tycker jag fortfarande att det är roligt att fylla år och det gör jag i oktober.

1 kommentar:

  1. Storebror har jag tänkt läsa, han ska vara med på Svenska Deckarfestivalen. Basketspelare går här också, men det är makens lyssnande ;-)

    SvaraRadera