onsdag 6 januari 2016

Christmas ever after

Jag köpte Christmas ever after av Sarah Morgan i London med förhoppning om mysig och lättsam julläsning. Det var glitter på omslaget och allt!

Men, nej det här var riktigt tramsigt! Och ganska mycket mer sex än jag hade väntat mig. Det hade väl varit OK om inte hela upplägget hade varit så töntigt och att det pratatades så himla mycket om att paret i boken bara skulle ha ett kravlöst sex och att de minsann inte alls var kära. Trams.

Dessutom var allt väldigt förutsägbart. Det i sig brukar iofs inte vara en nackdel i feel good-genren. Men man får faktiskt inte skriva böcker där "hjälten", efter att precis ha konstaterat att den kvinnliga huvudpersonen inte är en bimbo utan en begåvad konstnär, hittar kvinnan ifråga blodig och avsvimmad och tänker "the only real piece of art here is her body".

Hade det inte varit för att den manliga huvudpersonens familj var så charmig hade jag nog inte orkat läsa vidare. Den kunde jag däremot nästan se på film.

Hoppa över den här - det finns bättre julläsning i denna genre.

Christmas ever after
Författare: Sarah Morgan
ISBN: 9781848454446
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer: