lördag 30 januari 2016

Några noveller


Jag har inte tänkt hoppa på några nya läsutmaningar i år, men har några gamla att avsluta - som t.ex. novelläsningen hos Ugglan & boken.

Här är fyra noveller ur min Novellix-samling och de är plockade helt utan tema bara för att jag ska kunna kryssa på listan ;)

Det gula huset av Gydir Elisson - En novell där ett hus spelar stor roll

Fas 3 av Ann Heberlein - En novell med en siffra i titeln

Snigeln och flickan av Agnes von Krusenstjerna - En novell som börjar på s

Fästmön av Anton Tjechov - En novell av en rysk författare

Av dessa tyckte jag mycket bra om Fas 3 och inte alls om Det gula huset.

2 kommentarer:

  1. Det gula huset gillade inte jag heller. Förstod den inte alls. Fas 3 har jag inte läst, men Fästmön tyckte jag om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte jag heller!
      Fästmön gillade jag också.

      Radera