söndag 31 januari 2016

Vinter med Kulturkollo: Mot ljuset


Nej, jag är inte en av dem som tycker att man ska prata om att våren är på gång redan i januari. Det handlar inte om negativitet, utan om realistiska förväntningar. Januari och februari är vintermånader - det är ett faktum.

MEN vi har tagit oss igenom årets tråkigaste månad och även om februari också kommer bli en ganska grå månad på flera sätt, så är den kort. Och det går ju åt rätt håll trots allt! Ser ni det där borta? Vi går mot ljuset.

Det här är det sista inlägget i Vinter med Kulturkollo. Tack för att vi fått en utmaning som har hjälpt till att hålla humöret uppe i hela januari,

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Den har några år på nacken, men tänkte att det var en bra målbild att ha för våren och sommaren. Tycker att jag pigg, nöjd och glad ut.

      Radera
  2. Håller med Carolina! Jättefin bild!

    Vad gäller januari och februari så tycker jag tyvärr ofta att februari är ännu värre, i alla fall kallare. :) Fast bra att det blir ljusare.

    Vad gäller blogglust så är den väldigt låg för tillfället, men jag ska försöka lägga in lite smakbitar ibland. Jag har ett nytt jobb och måste jobba lite mer ett tag till, gissar att lusten kommer tillbaks framåt våren! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, kallare kan det vara, men ljusare som sagt.

      Håller tummarna för att blogglusten kommer. Lycka till på nya jobbet.

      Radera