lördag 9 januari 2016

It's not me, it's you

Jag tror att jag, och många med mig, blev lite kär i Mhairi McFarlane på bokmässan. Hon är verkligen charmig och rolig. Hennes böcker är precis likadana. I julas läste jag It's not me, it's you och den passade perfekt på temat "Feel good i december."

Delia friar till sin pojkvän och han säger ja, Allt borde vara underbar, men strax därefter får hon reda på att att han har ett förhållande med en annan kvinna och hennes värld rasar. Hon flyr till en väninna i London för att tänka över situationen. Hon tar ett jobb hos en minst sagt hal typ och när företaget hon jobbar för blir granskat av en envis (men ack så snygg och charmig) journalist blir livet ännu mer krångligt.

Det är lättviktigt, javisst, men det är också väldigt smart, rolig och charmigt. Mer Mhairi säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar