måndag 5 september 2011

En bokenkät

En enkät från Annikas litteratur- och kulturblogg.



Senast köpta inbundna bok: Det var Cirkeln.

Senast köpta pocketbok: Klickade hem fyra stycken från CDON för inte så länge sedan. De tre i serien The Hunger Games och den senaste Sookie Stackhouse.

Favoritgenre: Välskrivna familjekrönikor och kanske också deckare (åtminstone just nu).

Ultimata längden på en bok: Sisådär 250-300 sidor kanske, men en riktigt bra tegelsten kan också vara härligt.

Favoritbokhandel: Jag gillade Gleerups i Lund förut, men sedan de byggde om är jag inte lika nöjd. Hamrelius bokhandel i Malmö är väldigt fin.

Favoritbibliotek: Oj, svårt. Den vackraste biblioteksbyggnaden är universitetsbiblioteket i Lund. Det bibliotek jag besöker oftast till stadsbibblan här, men det är jag inte helsåld på.

Favoritplats att läsa (i hemmet): I sängen.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På café, på tåg, på en bänk i en park ...

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Vet inte om jag får ihop fem men jag vill gärna ha alla Arto Paasilinnas inbundna och har de flesta av Kerstin Ekman inbundna.

Bästa lässnackset: Vad som helst, bara det är godis ;)

Bästa läsdrycken: Te.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Lite sorl bara. Helst inte musik eller helt knäpptyst.

När på dygnet läser du helst? Närsomhelst.

Bästa bakfylleläsningen: Något lättsmält antar jag.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Blir tyvärr åksjuk på bussar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar