fredag 4 november 2011

Favoritförfattare

Boktokig undrar om favoritförfattare.

Ja, vilka är mina? De som jag alltid vill läsa när de kommer med en ny bok. De som jag känner att jag "måste" ha i inbundet format (ja, eller helst i alla fall). De som går före på läslistan.

Dessa är mina (de jag kommer på nu):

Arto Paasilinna - jag läser med förtjusning, jag skrattar, jag vill ha inbundet och jag vill ha alla (och det har jag nog - alla utom en som jag inte har hittat inbunden).

Joyce Carol Oates - jag läser men kanske inte alla och de kanske inte alltid går om andra böcker på läslistan. För Joyce är lite krävande. Men jag gillar det. Och jag vill gärna äga hennes böcker, men köper dem oftast i engelsk pocket.

Kerstin Ekman - jag läser och samlar. Gärna inbundet.

Arnaldur Indridasson - vill gärna ha på en gång, men väntar oftast tills de kommer i pocken. Oftast.

Jonas Karlsson - seglar upp här bland favoriterna trots att han ju bara skrivit tre böcker. Jag äger två. En är signerad. Vill läsa mer och skaffar nog den tredje novellsamlingen vilken dag som helst.

Vilka är dina favoritförfattare?

1 kommentar:

  1. Du menar förutom Charlaine Harris och Stephenie Meyer? ;-)
    Jag älskar Diana Gabaldon (ja, jag har läst annat än serien om Claire och Jamie) och Rosamunde Pilcher (är det otippat?) är en annan favorit. :)

    SvaraRadera