fredag 4 november 2011

Barnboksfavorit: Gittan

Pija Lindenbaums böcker om Gittan är helt suveräna! Både för vuxna och barn. I den här familjen är det nog mamman som gillar dem allra mest ;)

För inte så länge sedan kom det en ny bok - Gittan gömmer bort sig - och jag var snabb på att hitta på en ursäkt för att skaffa den i present åt lilla T. Vi har inte läst den så många gånger än och den har inte riktigt gått rakt in i hjärtat som de andra tre, men den tar sig mig.

Lilla T gillar Gittan och älgbrorsorna bäst. Min favorit är fortfarande Gittan och fårskallarna. Jåm-jåm!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Gittan! För många år sedan var det en uställning med illustrationerna på biblioteket/galleri i min uppväxtstad: en fröjd att titta på!

    SvaraRadera
  2. Jag med!:)
    Det hade varit en rolig utställning att se.

    SvaraRadera