tisdag 15 november 2011

Är ni med på dinosaurietåget?



På Bolibompa eller SVT Play kan man se det verkligt bra barnprogrammet Dinosaurietåget. Dino och hans syskon reser framåt och tillbaka i tiden och lär sig om olika dinosaurier. Lilla T har redan bättre koll än vad jag har ;)
Har du barn i förskoleålder och lite äldre så bör du kolla in det.

Jag tyckte mig minnas att jag plockar på mig några små faktaböcker om dinosaurier i någon utrensning på jobbet och efter lite letande på vinden hittade jag dem. Nu läser vi den ganska ofta som godnattsaga.



Favoriten? Tyrannosaurus förstås ;)

5 kommentarer:

  1. Jadu här är det nästan bara dinosaurier som gäller nu. Och babies hahaha! Vi kollade på Dinosaurietåget lite i somras när vi var i Sverige men E var väääldigt konfunderad över VARFÖR de pratade SVENSKA?!?!?! Här ser hon nämligen också samma program men då heter det såklart "Dinosaur Train" och ja, alla pratar engelska... ;-) Jag försökte förklara det hela med att de flesta barn i Sverige inte förstår engelska, men det tyckte hon var superkonsitg. Varför?!? Tja, därför att i Sverige pratar man svenska. :-) Så kan det vara med språk. Kul att T gillar dinosaurier också. kan rekomenndera böckerna av Sarah Sheppard. Vi har "Dino 1-2-3" som vi fick av min bloggkompis Petra och som E älskar. Men de andra böckerna ska enligt kompisar vara jättebra de med! :-)
    www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=sarah+sheppard&title=sarah+sheppard&fromproduct=False
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra tips till julklappsböcker! Båda de små gossarna älskar dinosaurier och leker ofta sådana. De älskar också att gå på Naturhistoriska museet och titta på skeletten.
    Kram från Ingrid som tycker Bolibompa är toppen!

    SvaraRadera
  3. Vi är med! Men Gibson är inte så intresserad av det. Det går att avbryta mitt i en sändning. Men Fåret Shaun däremot. Det går absolut inte att göra NÅGONTING förrän Fåret Shaun är slut... =)

    SvaraRadera
  4. Saltis - ja, det måste vara konstigt med något som är så naturligt för henne. Vi har lånat någon av Sheppards böcker. De är fina. Kram!

    Musikanta - åh, jag måste ta med lilla T till något museum och kolla på dinosaurieben! Kram!

    Finelinan - ja, men jag måste hålla med Gibson. Fåret Shaun är ju suverän! :)

    SvaraRadera
  5. Dinosaurietåget susar förbi oss varje morgon och eftermiddag som vi cyklar till och från förskolan ;-).

    SvaraRadera