lördag 29 september 2012

Svärmaren

Det finns många kvinnliga svenska deckarförfattare. Anna Bovaller är en ny bekantskap för mig. Svärmaren är den andra fristående delen i en deckarserie med advokaten Petra Wester i huvudrollen.

Handling
Petra Wester hittar sin biträdande jurist Victoria dör i köket på advokatbyrån. Parallellt med polisutredningen måste Petra göra en internutredning om Victoria för att rädda juristibyråns rykte. Det visar sig att Victoria har ägnat sig åt en del juridiska affärer utanför firmans verksamhet. När Petra forskar vidare upptäcker hon att hennes kollega hade en ganska obehaglig och sorgligt bakgrund.

Det här tyckte jag om
Lättsmält och spännande.

Det här tyckte jag mindre om
Jag blev dessvärre aldrig särskilt engagerad i vare sig Petra eller Victoria. Helt OK underhållning, men inget utöver det vanliga. Den åker tillbaka i bokbytarhyllan på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Jag har funderat lite på att läsa hennes böcker, men det verkar som att många inte fastnar helt. De får nog vara tills jag är utan andra böcker :)

    SvaraRadera
  2. Det finns ju så många andra böcker att läsa :)

    SvaraRadera