måndag 1 december 2014

Jag blundar tills jag finns


Rec. ex. från Idus förlag - tack!
Jag blundar tills jag finns av Marie Björk är en ungdomsroman som inte väjer för det jobbiga med att vara ung. Huvudpersonen har inte bara de vanliga "ungdomsbesvären" som vänskap, kärlek och sex att tampas med, utan dessutom en alkoholiserad pappa och allt det för med sig.

Förlaget presenterar boken så här:
"Sandra drömmer om ett liv bortom Sörbyskolan och utan en pappa som förstör. Musiken och idolen Patti Smith räddar henne – med hörlurarna på hörs det inte om någon skriker och bråkar. En gång hade hon en bästis som förstod allt, Sara. Men Sara flyttade och Sandra vågar inte tro på att ensamheten ska försvinna. Det gäller bara att härda ut, tills hon har gått ut nian och hela livet kan börja. Men så kommer Cassandra, och allting förändras. In i Sandras liv kommer fester, killar och det där som absolut aldrig någonsin får hända. Men som ändå händer."

Jag tyckte mycket om den här boken. Det tunga ämnet till trots är det en bok full av hopp. Rekommenderas!


Jag blundar tills jag finns
Författare: Marie Björk
Förlag: Idus (2014)
ISBN: 9789175770604
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar