måndag 11 april 2016

Veckans tema på Kulturkollo: Högläsning och barnböcker

Jag har precis nattat min dotter och just nu läser vi den fjärde boken i Harry Potter-serien för henne. Det är egentligen inte en särskilt lämplig bok att läsa vid nattning eftersom den är så väldigt spännande. Dels blir min dotter väldigt uppspelt och har svårt att komma till ro efter vi avslutat läsningen, dels läser vi alldeles för länge varje kväll eftersom mamman är på tok för lätt att övertala till att "bara läsa lite till". Men det är härligt att ha en så bra bok att längta till - för både barn och vuxen. Den där högläsningen vid nattningen  är en av de absolut mysigaste stunderna på dagen med barnen (inte bara när vi läser Harry Potter) och jag hoppas att de vill att vi ska läsa högt för dem i många år till.

Veckans tema på Kulturkollo är högläsning och barnböcker. Jag älskar dem båda, så det här kommer att bli en bra vecka.




2 kommentarer:

  1. Åh, vad det lät mysigt med Harry Potter-läsning varje kväll, och åh, vad jag är avundsjuk på dig för det! Här är det bara matteläxor och stängda dörrar och sedan dråsar de i säng, de drumlarna. Jag får väl avvakta barnbarnens ankomst, då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är himla mysigt, så länge det varar :)

      Radera