lördag 5 november 2022

Just nu i november

Första lördagen i månaden innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går och Enligt O.

Just nu läser jag: "Arvejord" av Maria Turtschaninoff. Jag har tidigare läst och tyckt mycket om författarens ungdomsfantasyböcker. Det här är en historisk roman med inslag av folktro. Jag hörde Maria Turtschaninoff prata om den på bokmässan och visste genast att jag ville läsa den. Nu är jag ungefär halvvägs igenom romanen och den är mycket, mycket bra.

Just nu tittar jag: fortfarande på serien Big Bang Theory för andra gången när jag kollar själv och fjärde säsongen av The Handmaid's Tale när jag tittar tillsammans med min man. 

Just nu lyssnar jag: på ABBA Gold i bilen på väg hem från en liten höstlovsutflykt.

Just nu längtar jag: efter att gå på GES-konsert med en vän senare i november. Och efter att sova i min egen säng inatt.


3 kommentarer:

  1. Big Bang Theory är en av mina favoritserier!

    SvaraRadera
  2. Maria Turtschaninoff är jag så otroligt nyfiken på. Ska se om jag kan hitta någon bok på Storytel att lägga på listan ...

    SvaraRadera